Karta pojazdu w Wikipedii
Karta pojazdu ? dokument wystawiany na konkretny pojazd, zawierający wszystkie niezbędne dane o pojeździe, jak i o właścicielu (zarówno o bieżącym, jak i o poprzednich). Jest to urzędowy dokument w którym odnotowywane są także wszelkie zmiany w pojeździe ? przystosowanie auta do zasilania LPG, zmiany dow. rejestracyjnego, parametrów technicznych pojazdu, dorobienia wtórników tablic rejestracyjnych itp. Została wprowadzona 1 lipca 1999 roku na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym. Każdy pojazd mechaniczny zarejestrowany w Polsce po 1999 roku powinien posiadać kartę pojazdu (dla pojazdów zarejestrowanych przed 1999 rokiem nie jest wystawiana z wyjątkiem aut importowanych zza granicy). Karta wydawana jest w formie książeczki o wymiarach podobnych do wymiarów paszportu i w okładce o kolorze burgundzkiego wina.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_pojazdu
Jak oszukuje się klienta w warsztacie?
Pewnie każdy właściciel samochodu był przynajmniej raz ze swoimi czterema kółkami u mechanika z jakąś drobną usterką, która okazała się bardzo droga w naprawie. Niestety plagą niektórych warsztatów samochodowych jest to, że przy naprawie jednej rzeczy na siłę próbują wymieniać wszystko wokół, naciągając klienta na dodatkowe koszty.
Zdarza się też, że naprawy są wykonywane bez wiedzy klienta, a rachunek za naprawę jest kilkukrotnie wyższy niż miał być początkowo. Wymiana sprawnych części na starsze i wadliwe to tez spory problem i w dodatku trudny do zweryfikowania przez laika w kwestiach naprawy samochodów. Czasami wystarczy być czujnym, albo znaleźć warsztat, który ma dobre opinie wśród ludzi lub rodziny.
Wiki i definicja kontroli trakcji
System kontroli trakcji, ASR (ang. "Acceleration slip regulation") ? system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABS-ie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji