Naklejki reklamowe i inne materiały drukowane - druk i poligrafia

Dodane: 07-08-2016 08:27
Naklejki reklamowe i inne materiały drukowane - druk i poligrafia Mały rozmiar reklamy, czyli etykiety samoprzylepne to ciekawa metoda na nienachalną promocję naszego produktu czy też firmy. Dodatkowo ulotki, wizytówki oraz inne formy re marketingu i jesteśmy w domu. O druku i reklamie.

CMYK i inne kolory - cytat z Wikipedii

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym. Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY. Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK. Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku. Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np. cięcie na gilotynach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Zmiany w druku

Techniki druku ciągle ulegają nowelizacją, jednak część procesów zostaje taka sama. Papier z celulozy dalej przoduje jako materiał na którym się drukuje,, ale sam proces czy użyta farba. Procesy te tak szybko ulegają zmianom, że sami właściciele zakładów mają problemy, aby z tym nadążyć.

Jednak ten postęp powoduje, że druk jest znacznie tańszy, a klienci mają możliwości zamówienia dużo mniejszych nakładów w dobrej jakości. Dlatego też teraz prawie każda firma ma swoje plakaty, ulotki czy nawet bannery.


Inwestycja w materiały drukowane

Każda firma powinna zainwestować w pewne materiały poligraficzne. Wizytówki to chyba podstawa, wiele firm również inwestuje w ulotki lub bannery zewnętrze, jednak są to już dość duże koszty. Dobra identyfikacji wizualna i jej realizacja poprzez materiały drukowane to bardzo ważna sprawa, Wpływa na postrzeganie firm przez konsumentów. Im więcej widzą dany znak firmowy tym lepiej myślą o samej firmie.

Początkowe koszty podstawowych wizytówek, czy choćby naklejek na produkty są dość niskie. Poniesienie ich zwróci się w postaci dużo lepszego odbioru firmy przez konsumentów. A są to koszty wręcz niskie jak na możliwe do osiągnięcia korzyści. Warto też wybrać trochę droższą wersję wizytówek, aby ładnie się prezentowały i nie wyglądały tanio, bo to może odstraszyć potencjalnego klienta.