O serwisowaniu

szybciej przebiega proces eksploatacji poszczególnych jego elementów, dlatego czasem konieczna może okazać się wymiana danej części. Wiele osób nie bierze tego pod uwagę i do mechanika udaje się dopiero wtedy, gdy coś sie zepsuje

O serwisowaniu

Dlaczego w samochodzie czasem trzeba wymieniać części?

W trakcie poruszania się naszym pojazdem wiele jego części po prostu się zużywa. Im częściej nim jeździmy, tym szybciej przebiega proces eksploatacji poszczególnych jego elementów, dlatego czasem konieczna może okazać się wymiana danej części. Wiele osób nie bierze tego pod uwagę i do mechanika udaje się dopiero wtedy, gdy coś sie zepsuje lub gdy zdarzy się wypadek. Takim sytuacjom lepiej jest oczywiście zapobiegać, a pozwoli nam na to regularne kontrolowanie stanu poszczególnych części naszego samochodu. Warto tutaj wziąć pod uwagę szczególnie najważniejsze elementy, takie jak hamulce, ponieważ ich awaria mogłaby skończyć się dla nas bardzo niekorzystnie zarówno pod względem bezpieczeństwa na drodze, jak i finansowym.


Dlaczego naprawianie w serwisie jest drogie?

Jeśli obawiamy się wysokich kosztów napraw samochodu w warsztacie, powinniśmy zastanowić się, skąd właściwie biorą się cen oferowanych tam usług. W każdym przypadku nie płacimy jedynie na poświęcony nam czas, lecz także za profesjonalne umiejętności doświadczonych osób, a także za wykorzystanie konkretnych sprzętów, jakich nikt z nas z pewnością nie ma w domu. Na cenę usług warsztatowych składa się wiele czynników, jednak w zamian za wysokie koszty, możemy oczekiwać bardzo profesjonalnej obsługi oraz gwarancji, że usterka zostanie naprawiona kompleksowo. Takiej gwarancji nie zapewnimy sobie sami, gdy podejmiemy się własnoręcznej naprawy, więc zdecydowanie lepiej będzie zapłacić nieco więcej w serwisie samochodowym, niż narażać się na zbędne ryzyko.


Warto wiedzieć

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną.

Energia zasilająca silnik może mieć formę:

energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki)
energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga)
energii elektrycznej (np. silnik elektryczny)
energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna)
energii potencjalnej (np. turbina wodna).
W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego.

Najważniejsze atrybuty silnika
moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu
sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik
moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym
siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych
impuls właściwy ? dla silników rakietowych

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik