O sprzętach, technice i mechanice

łości przy wykorzystaniu odpowiedniego osprzętu w formie łyżki. Może być również wykorzystana do odspajania niezamarzniętych gruntów, przewozu materiałów budowlanych na placach budów, a przy wykorzystaniu dodatkowego osprzętu do p

O sprzętach, technice i mechanice

maszyna do robót ziemnych

Ładowarka łyżkowa
Ładowarka kołowa

Ładowarka łyżkowa ? maszyna do robót ziemnych przeznaczona do załadunku i transportu urobku na bliskie odległości przy wykorzystaniu odpowiedniego osprzętu w formie łyżki. Może być również wykorzystana do odspajania niezamarzniętych gruntów, przewozu materiałów budowlanych na placach budów, a przy wykorzystaniu dodatkowego osprzętu do przeładunku dłużnic, bloków kamiennych i innych materiałów (ładowarki uniwersalne). Od koparki łyżkowej odróżnia ją przede wszystkim to, że napełnianie łyżki realizowane jest w niej za pomocą mechanizmu jazdy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81adowarka_%C5%82y%C5%BCkowa


Bezpieczeństwo na placu budowy to priorytet

Zakup maszyny budowlanej jest niezwykle kosztownym przedsięwzięciem, dlatego też ważna jest późniejsza odpowiednia eksploatacja sprzętu i współpraca z doświadczonym serwisem, który zagwarantuje sprawność sprzętu przez cały okres jego użytkowania. Taki serwis zajmuje się nie tylko naprawą maszyn, ale także sprowadza niezbędne części wymienne, czy zajmują się renowacją sprzętu. Utrzymanie maszyny w należytym stanie jest niezwykle ważne podczas przeprowadzania rożnego rodzaju prac budowlanych, głównie ze względów bezpieczeństwa. Dlatego bardzo ważna jest współpraca z firmą, która utrzyma wydajność maszyny na jak najwyższym poziomie.


Budowa koparkoładowarki

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka