Samochody i części do nich

Dodane: 03-08-2016 11:46
Samochody i części do nich Czujnik prędkości sklep

Niezawodny samochód - jak to osiągnąć?

Niejednemu z nas przydarzył się problem z niesprawnym samochodem. Często taka sytuacja powoduje wiele niedogodności i generuje dodatkowe problemy, dlatego najlepiej będzie zapobiegać tego typu zdarzeniom. Możemy to robić na wiele sposobów, a najważniejsze są tutaj regularne przeglądy techniczne oraz stałe monitorowanie stanu auta. Mamy tu do odegrania bardzo ważną rolę, dlatego jeśli zauważymy, że nasz samochód wydaje dziwne dźwięki lub zachowuje się w inny sposób, warto skonsultować ten stan rzeczy ze specjalistą. Najlepiej oczywiście będzie się w tym celu udać do konkretnego warsztatu mechanicznego lub poprosić o poradę znajomych i zdiagnozować problem jak najszybciej. Często wczesna naprawa pozwoli nam uniknąć poważniejszej usterki, która mogłaby się wiązać ze sporymi kosztami.


Wał korbowy - co to takiego?

Wał korbowy (lub wał wykorbiony) ? rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi. Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego.

Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony). Zwyczajowo wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i podobnych im urządzeń.

W budowie wału korbowego wyróżnić można czopy główne(1), leżące w osi łożysk wału i o trochę mniejszym przekroju czopy korbowe(2), oddalone od tej osi.

Najczęściej spotykane są stalowe wały kute, rzadziej stosuje się odlewane wały żeliwne (żeliwo sferoidalne lub perlityczne). Wały korbowe odkuwane są ze stali węglowej bądź rzadziej ze stali stopowej. Kształt wału zależy głównie od układu i liczby cylindrów i kolejności zapłonu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy


Co to takiego "przepustnica"?

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica