Sport to zdrowie. Jak się suplementować

Dodane: 04-09-2016 20:09
Sport to zdrowie. Jak się suplementować Przyswajalne białka są ważne w suplementacji treningu. Poleca się stosować izolat serwatki razem z innymi odżywkami, aby osiągnąć dobry efekt treningu.

Zawody kulturystyczne - Wikipedia

Arnold Classic ? zawody dla kulturystów profesjonalnych rozgrywane corocznie w Columbus od 1989 roku pod koniec lutego lub na początku marca. Organizowane przez Arnolda Schwarzennegera (stąd jego imię w nazwie) są obecnie częścią multi-sportowej imprezy pod nazwą Arnold Sports Festival, w której rozgrywanych jest blisko 40 dyscyplin i konkurencji sportowych (głównie atletycznych) z udziałem dużej ilości zawodników i zawodniczek. Arnold Classic cieszą się wysoką renomą, ze względu na udział czołowych zawodników, których przyciągają wysokie nagrody (130 tys. dolarów za I miejsce, plus luksusowe nagrody rzeczowe w 2010 roku). Uważane są za najważniejsze po Mr. Olympia ? mistrzostwach świata zawodowców ? zawody w świecie profesjonalnej kulturystyki. Obecnie w ramach turnieju Arnold Classic są również rozgrywane konkursy dla kobiet: Ms. International, Fitness International i Figure International, a całość imprezy nosi nazwę Arnold Fitness Weekend. Mistrzostwa od 2009 troku mają edycję amatorską, w której z sukcesami startują polscy zawodnicy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Classic


Białka i ich podział

Odżywki i suplementy białkowe dzielą się na różne rodzaje i typu ze względu na przykład na zawartość białka, czy obecność innych składników. I tak mamy kazeinę, białka wołowe, hydrolizaty białek jajecznych oraz izolaty serwatkowe. Dla sportowców poleca się stosować kilak rodzajów odżywek, aby jak najbardziej kompleksowo zapewniać organizmowi dostęp do różnych frakcji białek i aminokwasów.

Oprócz tego niektóre odżywki mają w sobie dodatkowe składniki. Są odżywki białkowo- węglowodanowe, które powinny być przyjmowane po treningu w celu przyspieszenia regeneracji oraz odżywki zawierające rożne frakcje białek, tzw. matriksy białkowe.


Low impact aerobik - wiki

Low impact aerobik ? ćwiczenia, w których bierze udział duża grupa mięśni i w których przynajmniej jedna noga ma cały czas kontakt z podłogą. Są to ćwiczenia o stosunkowo małej intensywności. Tego rodzaju ćwiczenia powstały ze względu na mniejsze ryzyko kontuzji w porównaniu z metodą Hi impact. Ćwiczenia są raczej proste, dostosowane do osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, czyli lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy oraz napiętych mięśniach pośladków i brzucha. Zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów. Low impact to ćwiczenia idealne dla osób starszych, ociężałych czy nawet kobiet w ciąży

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Aerobik