Wspomaganie treningu suplementami

Dodane: 05-08-2016 16:27
Wspomaganie treningu suplementami Przyswajalne białka są ważne przy sporcie. Zaleca się stosować impact whey isolate razem z innymi suplementami, aby osiągnąć najlepszy efekt treningu.

Wikipedia i suplementy po treningu

Po wysiłku należy przyjmować węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (węglowodany szybko przyswajalne - cukry proste). Ich stosowanie uzupełnia starty glikogenu mięśniowego. Niedostateczne uzupełnienie diety aminokwasami czy węglowodanami może w krótkim czasie doprowadzić do katabolizmu mięśni, co prowadzi do zaniku masy mięśniowej.

Ogólnie przyjętą zasadą jest, że bezpośrednio po treningu przyjąć należy odpowiednio dużą dawkę węglowodanów (od 50g do nawet 150g), szybko wchłanialnego białka w postaci izolatu lub hydrolizatu białka serwatkowego (od 25g do 45g) oraz kreatynę (od 5g do 10g). Osoby ćwiczące wyjątkowo ciężko powinny także przyjmować porcję aminokwasów rozgałęzionych BCAA lub glutaminy

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Suplement_(kulturystyka)


Dieta i ruch

Zdrowa dieta przy aktywnym trybie życia to bardzo istotna rzecz, bez niej możemy do woli biegać, pływać czy ćwiczyć, a i tak nie zauważymy większej różnicy w tym jak wyglądamy. Wiele klubów sportowych oferuje układanie diety wraz z treningami personalnymi. Można tez udać się do dietetyka na własną rękę i poprosić go o ułożenie diety dla nas.

Istnieje tez możliwość ułożenia diety łączonej, tak aby oboje partnerzy mogli gotować razem i jeść te same posiłki. Taka opcja jest świetna, gdy oboje partnerzy ćwiczą, lub gdy tylko jeden żyje aktywnie. Tak dopasowana dieta nie spowoduje problemów z przygotowywaniem wspólnych posiłków. Jest tylko jedna zasada, należy się tej diety trzymać i nie podjadać!


Dieta wysokobiałkowa

Odżywki białkowe to dla wielu kulturystów podstawowe źródło aminokwasów. Białko jest niezbędne dla osób pracujących nad zwiększeniem masy mięśniowej oraz ogólnym przyrostem masy. Co więcej, jeżeli zależy nam na szybkim efekcie to w zasadzie nie ma innego wyboru jak sięgnąć po odżywki białkowe.

W dietach dla kulturystów dominuje białko pochodzenia zwierzęcego, izolaty serwatki oraz, o dziwo, białka sojowe, które jak dowiedzione najszybciej budują masę mięśni w połączeniu z innymi białkami. Suplementy połączone z chudym i bogatym w białko mięsem (wołowina, ryby) z pewnością pomogą budować masę mięśniową.